Besser Frühstücken, besser starten
Mit einem abwechslungsreichen Angebot an frischen und gesunden Produkten am Frühstücksbuffet bieten wir unseren Gästen einen perfekten Start in den Tag!

Details zum Frühstücksbuffet

Am Puls der Stadt!
Im Zentrum von Linz und trotzdem ruhig gelegen, erreichen Sie vom Hotel Kolping alle wichtigen Einrichtungen und Sehenswürdigkeiten zu Fuß oder mit öffentlichen Verkehrsmitteln.

Lage entdecken

Schau´n Sie sich das an!
Die Top 10 Sehenswürdigkeiten warten auf Sie! Ihr Hotel Kolping Team hat die besten Ausflugsideen und Entdeckungsreisen in und um Linz für Sie parat.

Top 10 von Linz

Eine gute Wahl!
Wir freuen uns jetzt schon mit Ihnen, dass Sie Ihren Urlaub in Linz verbringen. Sie werden begeistert sein von der Vielfalt dieser kunterbunten Stadt!

Linz im Überblick

News & Offers

For your city trip

Das Brucknerfest ist ein Highlight in Oberösterreichs Kulturkalender. Der...

→ mehr

Eine Stadtführung der anderen Art bei der Hafenrundfahrt auf der Donau mit...

→ mehr
from € 75.-

Linz in two days

You would like to spend a weekend in Linz, but only have time for one night? Enjoy our weekend special, as well as all sorts of things to see.

from € 129.-

Discover Linz!

Three-day Adventure Weekend

Linz.CHANGES. – This is Linz’s promise with its wide range of culture, shopping, events, gastronomy…. Come to the UNESCO City of Media Arts

Advantageous

Highest customer satisfaction is our goal!
Let yourself be convinced by our guests’ reviews on independent travel sites.

→ Reviews → Evaluate us

Guests in their own words

• "The Landestheater Linz has been working together with Hotel Kolping for years now. The performers staying in this hotel rave about the excellent service and welcoming atmosphere which help them to relax in between the stressful rehearsals in the theater."

– Sabina Reisenberger

OÖ. Theater und Orchestra
      Artistic Director’s staff

• "What always convinces us again and again when booking hotel- and seminar rooms, is the reliable processing, the good and personal support, the pleasant atmosphere, the central but still quiet location, and last but not least, the good value in terms of price and quality."

• "There are three reasons why I have been a regular guest at the Hotel Kolping in Linz for eight years. First, the excellent and quiet location in the city center; second, the friendly and competent personnel in the entire hotel; and third, the wonderful breakfast. Here you can only feel at ease.“

Federal Ministry of the Interior

We are here for you

We answer all customer inquiries within a short time

We can be reached 24 hours a day.

→ Map